Nem találod a kérelmet (igénylő lapot), esetleg egy elfogadható vállalkozási szerződés sablonra lenne szükséged? Keresel egy a rendeletnek megfelelő számlaösszesítő mintát? Szükséged lenne az igényléshez kapcsolódó nyilatkozatokra? Mindezt egy helyen itt megtalálhatod.
Ebben a cikkben mindent megtalálsz az Állami támogatás igényléséhez! Dokumentumok, szerződés minták és útmutatók.
Az új otthonteremtési támogatásokhoz már a nagyon sokan elkezdték gyűjteni az anyagokat. Most segítünk, hogy mindent megtalálj egy helyen!
Milyen formanyomtatványokra lesz szükséged?
1. Kérelem - Itt megtalálod
- Ezzel kezd! Érdemes elolvasni az útmutatót is.
2. Vállalkozói szerződés - Itt megtalálod.
- Ne felejts el mindenkivel szerződést kötni. A mintát használni nem kötelező, de ajánlott!
3. Számlaösszesítő - Itt megtalálod.
- Minden egyes munkát számlával kell igazolni és azt egy összesítőben is szerepeltetni kell. Akkor is szükséges, ha csak egy számlát nyújtasz be. A mintát is is ajánlott használni.( Ha egy számlát több – a jogszabály által elfogadható tevékenységre állítottak ki -, akkor az a számlaösszesítőben tevékenységenként külön-külön sorban kell szerepeltetni. (Vagyis egy számla több sorban is megjelenhet.)
4. Nyilatkozatok – Itt megtalálod!
- Az 1. számú nyilatkozaton az igénylő kijelenti büntetőjogi felelőssége tudatában, hogy megfelel a támogatás feltételeinek és a kérelmen az adatok a valóságnak megfelelnek.
- A 2. számú nyilatkozatot akkor szükséges kitölteni, ha házas, élettársak együttesen igénylik az otthonfelújítási támogatást. Ebben gyakorlatilag a társigénylő felhatalmazza házas, élettársát, hogy benyújtsa támogatási kérelmet.
- A 3. számú nyilatkozaton az igénylő felhatalmazza a kincstárat, hogy a jogosultságok ellenőrzése céljából az adóhatósággal egyeztessen, illetve az adatokat a kormányhivatalnak átadja.
- A 4. számú nyilatkozatra akkor van szükség, amennyiben a szülők már külön élnek és mindkét félnél él legalább egy gyermekük. Ebben a helyzetben mindkét szülő legfeljebb a támogatás felére lehet jogosult, kivéve, ha lemond az egyik fél a támogatás igényléséről a másik javára. Ezt a lemondó nyilatkozatot lehet megtenni a kérdéses dokumentumban.
Milyen dokumentumokra, papírokra, igazolásokra lesz szükség a felújítási támogatás igényléséhez?
- Szerencsére a kérelem végén szerepel egy táblázat dokumentum listával, amelyen megtalálhatók és ellenőrizhetők a kötelező és opcionális dokumentumok is.
Hogyan lehet benyújtani az igénylést?
1. Elektronikus csatornán keresztül
- Online is meg lehet igényelni a támogatást, ehhez ügyfélkapu szükséges. Ott belépve a SZÜF felületén (A Tulajdon/ingatlan menüpont alatt) elérhető a kérelem. A “Kérelem gyermeket nevelő családok otthonfelújítási támogatására” nyomtatvány elektronikus kitöltésével, a szükséges adatok megadásával, valamint az előírt dokumentumok csatolásával indítható el az igénylés.
2. Postai úton
- A kitöltött kérelmet és a nyilatkozatokat eredetiben, valamint a szükséges dokumentumok másolatát postai úton is el lehet küldeni. Címzett: Magyar Államkincstár, 1938 Budapest.
3. Személyesen
- Személyesen a kormányablakban is elindítható az igénylés. Ehhez szükséges a kérelem és a nyilatkozatok eredeti példánya, valamint az előírt dokumentumokról a másolatok.